برای جذب یک مشتری چه میزان هزینه کرده اید؟
این یک قانون است که هزینه جذب مشتری جدید 5 برابر حفظ مشتریان قبلی است . متاسفانه این قانون در بسیاری از مواقع نادیده گرفته می شود و مشتری را که با هزینه بالا جذب نموده ایم به سادگی از دست می دهیم و مجددا برای جذب همان مشتری هزینه می نماییم. پس بهتر است به جای ایجاد نارضایتی و کم اهمیت نمودن حتی یک مشتری، به دنبال جلب رضایت آن و حفظ کردن وی باشیم.
زمانی که تبلیغاتی انجام می دهید که تعداد مخاطبان آن خارج از کنترل شماست ممکن است در زمانی که تبلیغات شما انجام شده است حجم زیادی از مخاطبان به سمت شما هجوم بیاورند، در این زمان ممکن است شما نتوانید به تمامی آنها پاسخگویی نمایید و یا توانایی تولید محصول خود را در زمان محدود نداشته باشید. به همین دلیل مشتریانی که از تبلیغات جذب کرده اید کاهش پیدا می کند. پس بهتر است از روشی برای تبلیغات محصول خود استفاده کنید که میزان مخاطبان آن توسط خود شما تعیین شود.
می توانید ارسال های دوره ای را برای یادآوری، در مناسبتهای مختلف به مشتریانی که محصول شما را خریداری کرده اند و یا از خدمات شما استفاده کرده اند انجام دهید.
ارسال پیامک برای اشخاصی که مخاطبان کمی دارند از طریق تلفن همراه شخصی خود نیز شدنی است اما همین افراد در صورت یک بار استفاده از پنل های ارسال و دریافت، دیگر به سراغ تلفن همراه خود نخواهند رفت و ترجیح می دهند که حتی ارسالهای اندک خود را از این طربق انجام دهند.